Coldplay. Fix You  
«Vaig a besar el pare i la mare i vindré amb tu»  
  PRINCIPAL ::
   
 
Llistes de reproducció:

Händel.El Messies HV56.

Händel composà durant 24 dies a l'estiu de 1741. El llibret és de Charles Jennens i està format per fragments bíblics extrets de la traducció de la Bíblia anomenada “Bíblia del rei Jaume”, molt influent en la literatura anglesa. Jennens va concebre l'estructura del llibret com una òpera en tres actes, en cada un dels quals es relata i es reflexiona sobre un episodi de la vida de Jesucrist: el naixement, la passió i la resurrecció. Malgrat descriure episodis de la vida de Jesús, la majoria de fragments bíblics procedeixen de l'Antic Testament que fan referència a la futura vinguda del Messies, així com alguns del llibre de l’Apocalipsi de sant Joan.
 L'estrena es produí el 13 d'abril de 1742 a Dublín, amb el mateix Händel com a director des del clavicèmbal, però no fou fins als darrers anys de la vida del compositor que es convertí en una de les seves obres més populars, quan es començà a representar anualment i en concerts benèfics.

Vídeos de la primera part del Messies de Händel. El Naixement

Vídeos de la segona part del Messies de Händel. La Passió

Vídeos de la tercera part (parcial) del Messies de Händel. La Resurrecció

Giuseppe Verdi. Messa da Requiem.

Després de l'èxit d'Aida, Verdi es va retirar durant una llarga temporada de la composició operística. Tot i això, no va deixar de composar altres tipus d'obres, i la més important del període es la Messa da Requiem.
De fet, feia un temps que pensava composar-ne una en col·laboració amb Rossini (coneguda com a Missa de Rossini). La mort d'aquest va fer impossible d'acabar-la.
Verdi va quedar molt impressionat per la mort del seu compatriota Alessandro Manzini, que es produí el 1873. Manzini, igual que Verdi, estava molt compromès amb la unitat d'Itàlia, portada a terme uns anys abans; compartien els valors del Risorgimento: la justícia i la llibertat. Per tant, la seva mort va suposar la oportunitat de fer realitat el vell projecte de composar tota la missa.
El Rèquiem de Verdi va ser oferit a la ciutat de Milà i es va representar en el primer aniversari de la mort de Manzoni el 22 de maig de 1874 a l'església de San Marcos. L'èxit va ser rotund i la fama de la composició va superar les fronteres nacionals.

 

J.S.Bach. La Passió segons sant Mateu Iª part, del Nº 1 al 29

Tots el vídeos de la primera part de la Passió segons sant Mateu de Johann Sebastian Bach. Una de les partitures més profundes, genials i belles de tota la història de la música. La grandesa i elevació continguda, fan efecte a la sensibilitat de l’home contemporani, dos segles i mig desprès de la seva concepció. La miraculosa música de Bach, amb serena i pertorbadora bellesa ens fa ser insignificants davant aquesta obra colossal.

 

J.S.Bach. La Passió segons sant Mateu IIª part del Nº 30 al 50

Vídeos de la segona part de la Passió segons sant Mateu de Johann Sebastian Bach.

 

 

Missa de Réquiem K.626 de Mozart

Va ser l'última composició de Mozart i potser una de les seves obres més reconegudes i amb més força, no només pel que fa a la música, sinó també pel debat sobre com una part de l'obra musical es va completar després de la seva mort i com va ser composta pel seu amic i alumne Süssmayr. Mozart va rebre un encàrrec anònim d'escriure el Rèquiem i l'obra es va estrenar a Viena el 2 de gener de 1793 en un concert en benefici de la vídua del músic austríac.
El magnífic Karl Böhm dirigeix la Wiener Symphoniker amb les veus principals de Janowitz, Ludwig, Berry i Schreier a la església Piaristenkirche de Viena al 1971.

 

 

Gloria d'Antonio Vivaldi RV 589

Antonio Vivaldi va compondre diversos Gloria. La catalogada com a RV 589, aquí presentada, és la peça més coneguda i popular de la música sacra de Vivaldi, però, se sap que, com a mínim va escriure dos Gloria més. Només dos han sobreviscut (RV 588 i RV 589) mentre que l'altre (RV 590) probablement s'ha perdut i només es menciona en el catàleg Kreuzherren. Els dos Gloria que ens han arribat van ser escrits en la mateixa època, l'any 1700, i es motiu de debat saber quin és anterior i quin posterior. Aquest RV589 conegut simplement com el "Gloria" de Vivaldi a causa de la seva popularitat excepcional, es una obra brillant amb grans moments corals i orquestrals, acompanyats de moments molt íntims d’acostament a Deu. Vivaldi va composar el Gloria per las veus del “Ospedale della Pietà” , institució religiosa veneciana que donava formació i allotjament a les dones esgarriades de la ciutat.

 

Missa de la Coronació de Mozart KV317 (Parcial)

Una missa te unes determinades parts que canvien (Propium), i d’altres fixes (Ordinari). En línies generales son: 1.Kyrie: petició de misericòrdia; 2.Gloria: alabança i gràcies a Deu, petició de gràcia; 3.Credo: confessió de fe; 4.Sanctus: exaltació de Deu; 5.Benedictus: exaltació de Jesús; 6.Agnus Dei: petició de perdó y pau.

La Missa de la Coronació es va estrenar a la Pasqua de 1779 a la catedral de Salzbourg. Es va caracteritzar per tenir caràcter molt diferenciat, evolucionat, ple de simbolisme i brillant. Es dona la curiositat que el tema de l’Agnus Dei reaparegué anys més tard a l’ària "Dove Sono" de la Contesa, a l’opera Les Noces de Fígaro. El 29 de Juny de 1985, a la basílica de sant Pere a Roma, amb la presencia de Joan Pau II, la Wiener Philharmoniquer i el cor Wiener Singverein, dirigits prr Hebert von Karajan interpretaven aquesta meravellosa missa del geni de Mozart.