.Coldplay. Fix You (Te confortaré)  

 

«si algú vol venir amb mi, que es negui ell mateix»

 
  

 
 
 
 
 
 
Lectura del llibre d’Isaïes

El Senyor Déu m’ha parlat a cau d’orella i jo no m’he resistit ni m’he fet enrere: he parat l’esquena als qui m’assotaven i les galtes als qui m’arrancaven la barba; no he amagat la cara davant d’ofenses i escopinades.
El Senyor Déu m’ajuda: per això no em dono per vençut: per això paro com una roca la cara i sé que no quedaré avergonyit. Tinc al meu costat el jutge que em declara innocent. Qui vol pledejar amb mi? Compareguem plegats. Qui vol ser el meu acusador? Que se m’acosti. Déu, el Senyor, em defensa: qui em podrà condemnar?

Is 50,5-9a

Salm Responsorial

R. Continuaré caminant entre els qui viuen, 
la presència del Senyor.  

Estimo de tot cor el Senyor: 
el Senyor ha escoltat la meva súplica, 
ha escoltat el meu clam així que l’invocava.  R

M’envoltaven els llaços de la mort,
tenia davant meu els seus paranys, 
i dintre meu l’angoixa i el neguit. 
Vaig invocar el nom del Senyor: 

«Ah, Senyor, salveu-me la vida.» R

El Senyor és just i benigne, 
el nostre Déu sap compadir. 
El Senyor salvaguarda els senzills, 
jo era feble i m’ha salvat. R

Ha alliberat de la mort la meva vida, 
els meus ulls, de negar-se en el plor, 
els meus peus, de donar un pas en fals. 
Continuaré caminant entre els qui viuen, 
a la presència del Senyor.  R

Sl 114 1-2,3-4,5-6,8-9 (R.:9)

Lectura de la carta de Sant Jaume
Germans meus, si algú deia que té fe i no ho demostrava amb les obres, de què serviria? A un home així, la fe el podrà salvar?
Suposem que algun dels nostres germans o germanes no tingués ni vestits ni l’aliment de cada dia, i algú de vosaltres li digués: «Vés-te’n en pau, abriga’t bé i alimenta’t», però no li donés res del que necessita, quin profit li faria? Doncs, amb la fe passa igual: si no hi ha obres, la fe tota sola és morta. Tu dius que tens la fe, jo tinc les obres. Doncs bé, si pots, demostra’m, sense les obres, que tens fe, que jo, amb les obres, et demostraré la meva fe.

Jm 2,14-18

Lectura de l’evangeli segons sant Marc

En aquell temps, Jesús, amb els seus deixebles, se n’anà als poblets de Cesarea de Felip, i pel camí preguntava als seus deixebles: «Qui diuen la gent, que sóc jo?» Ells li respongueren: «Uns diuen que sou Joan Baptista, d’altres, que sou Elies, d’altres, que sou algun dels profetes.» Llavors els preguntà: «I vosaltres, qui dieu que sóc?» Pere li respon: «Vós sou el Messies.» Ell els prohibí severament que ho diguessin a ningú. I començà a instruir-los dient: «El Fill de l’home ha de patir molt: els notables, els grans sacerdots i els mestres de la Llei l’han de rebutjar, ha de ser mort, i al cap de tres dies ressuscitarà.» I els ho deia amb tota claredat. Pere, pensant fer-li un favor, es posà a contradir-lo. Però Jesús es girà, renyà Pere davant els deixebles i li digué: «Fuig d’aquí, Satanàs! No penses com Déu, sinó com els homes.» Després cridà la gent i els seus deixebles i els digué: «Si algú vol venir amb mi, que es negui ell mateix, que prengui la seva creu i m’acompanyi. Qui vulgui salvar la seva vida la perdrà, però el qui la perdi per mi i per l’evangeli, la salvarà.»

Mc 8,27-35

"Una fe sense obres no ens connecta a Crist"

El 3r Càntic del Servent del Senyor narra una vocació profètica: El Senyor m’ha donat una llengua que convenç: la llengua és instrument del qui «parla en nom de Déu». Però abans cal ser deixeble-oient; per això el Senyor em desvetlla l’oïda perquè l’escolti. Fidel a la paraula escoltada i, el profeta no s’ha resistit ni s’ha fet enrere davant l’exigència de la crida. Així el Senyor pot modelar-lo i, enmig d’o - fenses, el profeta experimenta que el Senyor l’ajuda i per això no es dóna per vençut. L’ajut del Senyor li fa dir: Tinc a prop el qui em declara innocent. El profeta va confiat al judici tenint un advocat defensor que demostrarà la seva innocència.
Tot això cal fer-ho vida perquè, si no hi ha obres, la fe tota sola és morta. Les obres d’amor certifiquen la bona connexió amb Crist pel baptisme. També sant Pau deia que «per als qui viuen en Jesucrist només compta la fe que actua per l’amor» (Ga 5,6).
Confessant Pere a Jesús com el Messies sem - bla curada la seva ceguesa. Però cal aclarir quin tipus de Messies realitza Jesús, el qual els deia amb tota claredat que el Fill de l’home ha de patir molt: perquè el seu messianisme no és triomfalista sinó l’anunciat pels Càntics del Servent del Senyor.
Pere, pensant fer-li un favor es posà a contradir-lo reflectint la mentalitat que vol un Messies triomfalista segons el model de David.
La reprensió de Jesús a Pere literalment diu: «Posa’t darrera meu». Ser deixeble és anar al darrera de Jesús que és qui marca el camí a seguir.
Pere és anomenat Satanàs pel caràcter temptador de la seva proposta que significa veure les coses no com Déu sinó com els homes.

Mn. José Luis Arí

 

Música Sacra

Con el nombre de Música Sacra agrupamos las obras musicales cristianas que a lo largo de la historia han creado los grandes compositores para destacar la obra de Dios. Nació en Europa en la Alta Edad Media con los ritos cristianos en el ámbito de las iglesias. Los antiguos cantos medievales dieron paso a las Misas y Cantatas del Barroco.

La época dorada de la música religiosa se inicia con los cantos gregorianos, alcanzan la mayoría de edad con Johann Sebastian Bach, continúa con Mozart y finaliza con las Misas de Beethoven. Mas tarde la musica sagrada deja de tener tanta importancia en la vida social y los compositores se acuerdan de ella excepcionalmente.

Glória de Vivaldi

Réquiem de Mozart Passió segons sant Joan. Bach
El Messies de Händel I El Messies de Händel II El Messies de Händel III
La Passió segons sant Mateu I La Passió segons sant Mateu II Messa da Réquiem de Verdi


 

  

 

 
 
 
 
IMATGES